Reem Allam

Kieruje Downtown Contemporary Arts Festival (D-CAF), największym i jednym właściwie egipskim festiwalem w pełni interdyscyplinarnym, który odbywa się w samym centrum Kairu. Allam brała udział w i pracowała dla kilku międzynarodowych festiwali, m.in.: Theaterlandschaft Mittelmeer Festival w Niemczech, Shubbak Festival w Londynie, Festiwalu w Avignonie, Edinburgh Fringe Festival w UK oraz  Dream City Festival w Tunisie. Została również wybrana w lipcu bieżącego roku, by wziąć udział w warsztatach na temat teatralnej imersji, organizowanych przez TAMAM – „Théâtre des Arts du Monde Arabe et de la Méditerranée” – stowarzyszenie działające przy Festiwalu w Avignonie. Allam obroniła ostatnio z wyróżnieniem pracę magisterską z zakresy sztuki, festiwali i zarządzania kulturą na Uniwersytecie Queen Margaret w Edynburgu. Pisze również teksty dla teatru i gra, pracowała także jako dziennikarka dla szkockiego magazynu kulturalnego „The Wee Review” i występowała w kilku krótkich filmach. Reem została uhonorowana brytyjskim Stypendium Santander w roku akademickim 2015/2016, w roku 2014 – nagrodą za wybitne osiągnięcia akademickie na szczeblu studiów licencjackich, jest również laureatką Nagrody Betta Gamma Sigma. 

 

 
 

Cesar Augusto

Aktor, reżyser, producent i choreograf, członek Cia dos Atores. Współpracował i brał udział w projektach takich organizacji i instytucji, jak: riocenacontemporanea w Rio de Janeiro i  Festiwalu Teatralnego São José do Rio Preto w São Paulo. Był członkiem zespołu artystycznego Espaço Cultural Sérgio Porto i Ziembinski Teatro, zajmując się artystycznymi wydarzeniami organizowanymi przez władze miasta Rio de Janeiro. Był dyrektorem artystycznym Ocupação CÂMBIO, przy Teatrze Gláucio Gill (w latach 2010-2011) i w Teatrze Miejskim Café Pequeno (w latach 2012-2015). Augusto jest kuratorem sztuk performatywnych w Galpão Gamboa, a za projekt Gamboavista otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Producentów Teatralnych Rio de Janeiro. Kieruje również, od samego początku, TEMPO_FESTIVAL i jest członkiem brazylijskiej Krajowej Rady ds. Polityki Kulturalnej. 

 

 
 

Jurriaan Cooiman

Studiował zarządzanie kulturą na Uniwersytecie w Bazylei. Jest szefem Performing Arts Services, agencji produkcyjnej, która organizuje wydarzenia teatralne, a także trasy dla zespołów tańca współczesnego; współpracował z takimi instytucjami i ośrodkami, jak: Od-theater, Cricle X Arts, Sankai Juku. Cooiman organizował festiwale i przeglądy współczesnej muzyki, ze szczególnym uwzględnieniem i naciskiem na ukazanie źródeł inspiracji kompozytorów. Jest założycielem interdyscyplinarnego festiwalu CULTURESCAPES, którego pierwsza edycja odbyła się w 2003 roku. Do tej pory edycje tematyczne festiwalu były poświęcone krajobrazom kulturowym: Gruzji, Ukrainy, Armenii, Estonii, Rumunii, Turcji, Azerbejdżanu, Chin, Izraela, Bałkanów, Moskwy, Tokio. W tym roku odbyła się pierwsza odsłona tego wydarzenia, pomyślana jako biennale i poświęcona Grecji. W 2019 roku tematem przewodnim będzie polska kultura. Od 2008 roku Cooiman jest członkiem Europejskiego Parlamentu Kultury. W 2011 współzałożył swissfestivals, organizację, której szefuje do dnia dzisiejszego.

 
 

Matthias Pees

Zaczynał jako dziennikarz i krytyk teatralny, a w latach 1995-2000 był członkiem zespołu artystycznego berlińskiej Volksbühne, kierowanej przez Franka Castorfa. W latach 2000-2003 był dramaturgiem w Schauspielhannover, współpracując ściśle z jego dyrektorem, Wilifriedem Schulzem. W 2003 i 2004 roku pracował przy Festiwalu Ruhr Recklinghausen, jako dramaturg i kurator. W 2004 roku przeprowadził się do Sao Paulo, gdzie do 2010 roku pełnił funkcję dyrektora Producoes Artísticas Internacionais, organizacji specjalizującej się w międzykulturowej wymianie, z którą zrealizował liczne projekty teatralne, taneczne, operowe i wydarzenia z zakresu sztuk wizualnych. W latach 2008-2012 był artystycznym doradcą Wiedeńskiego Festiwalu Latynoamerykańskiego i kuratorem teatralnego festiwalu w berlińskim Hebbel am Ufer. W latach 2010-2013 Pees był naczelnym dramaturgiem Wiedeńskiego Festiwalu, kierowanego wówczas przez Luca Bondy i Stefanie Carp oraz kuratorem forumfestwochen. Od 2013 roku sprawuje funkcję naczelnego i artystycznego dyrektora frankfurckiego Künstlerhaus Mousonturm.

 

Diane Rodriguez

Reżyserka, dramatopisarka, performerka, artystyczny dyrektor. Jest amerykańską artystką i członkiem rady artystycznej jednego z najważniejszych zespołów teatralnych w USA, Center Theatre Group, w którym pełni funkcję zastępcy dyrektora. Rodriguez reżyseruje, pisze, produkuje i kuratoruje nowe projekty, które powstawały na przestrzeni jej ponad trzydziestoletniej kariery zawodowej. Produkowała spektakle i współpracowała zarówno z amerykańskimi, jak i międzynarodowymi artystami i zespołami teatralnym, w rodzaju: The Gob Squad, Rimini Protokoll, Guillermo Calderona, Larsa Jana, Lemi Panifasio, Largatijas Tiradas al Sol, Mariano Pensoitti’ego, The Rude Mechs. Wraz  Markiem Murphy’m i Markiem Russellem kuratorwała międzynarodowy festiwal teatralny Radar L.A. w 2011 i 2013 roku w Los Angeles. Została nagrodzona off-broadway’owskim Obie za rolę w przedstawieniu Heather Woodbury „Tale of Two Cities: An American Joyride on Multiple Tracks”. Rodriguez wystąpiła w wielu serialach telewizyjnych, filmach i sztukach teatralnych. W 2016 roku została mianowana przez prezydenta Obamę członkiem National Council on the Arts, gdzie wciąż pełni funkcję doradcy dyrektora National Endowment for the Arts, niezależnej amerykańskiej organizacji rządowej, wspierającej sztukę i kulturę.

 

Ji-Young One

One jest koreańską performerką, artystką, jak również archiwistką i teorytykiem teatru. Przez ostatnie trzy lata podróżowała po Europie Środkowo-Wschodniej, zbierając materiały do swego projektu: „Nowa generacja współczesnych twórców teatralnych z Polski, Rumunii i Węgier”, na ten sam temat napisała również pracę dyplomową. To doświadczenie zaowocowało nie tylko wieloma znajomościami profesjonalnymi z młodymi polskimi twórcami, ale pozwoliło Won pogłębić wiedzę na temat nowego polskiego teatru. Won jest także aktorką, dramaturgiem, kuratorem, współpracowała z kilkoma uznanymi zespołami teatralnymi i festiwalami we Francji, na Węgrzech i w Korei Południowej.