WERDYK! MBK 2020
MAŁA BOSKA KOMEDIA
Darmowe wejściówki
Czuły narrator
WERDYK 12. Edycji MFT Boska Komedia
PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ, TYLKO COKOLWIEK DALEJ
Sprzedaż biletów na spektakle w ramach 12. edycji festiwalu
Szukamy Boskich Wolontariuszy!
Mała Boska Komedia #3
Znamy zwycięzców!
Czekając na werdykt
Jesteśmy na półmetku
Weekend otwarcia za nami!
Dodatkowy "Wujaszek Wania"
Sceny Dantejskie. Program spotkań towarzyszących
Dodatkowy pokaz spektaklu "Zapiski z wygnania"
Sprzedaż biletów na 11. edycję Boskiej Komedii
Konferencja Prasowa
Szukamy Boskich Wolontariuszy!
Mała Boska Komedia #2!
Werdykt 10. MFT Boska Komedia
Boskie Przedtakty: "Mateluna"
Sprzedaż biletów na 10. edycję Boskiej Komedii
Konferencja Prasowa
Boskie Przedtakty
Mała Boska Komedia
Werdykt 9. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia
Jutro rozdanie nagród
Jesteśmy na półmetku!
Boska Bloguje
Festiwal pełen wzruszeń
Festiwal - Dzień Drugi
Festiwal trwa - DZIEŃ PIERWSZY
Polskie wątki zagranicą
Twierdza Brześć - Debata z Pawłem Passinim
Sceny Dantejskie
„Wyspiański Wyzwala” w programie Boskiej Komedii
Gwiazda irańskiego kina w jury Konkursu INFERNO
PURGATORIO - ścieżka krakowska
Poznaj naszych jurorów - Yun-Cheol Kim
Poznaj naszych jurorów - Alejandro Moreno
Poznaj naszych jurorów - Jason Danino-Holt
Otwarcie Festiwalu - „Plastiki” Grzegorza Wiśniewskiego
Szukamy Boskich Wolontariuszy!
Boskie premiery - „Wieloryb The Globe”
Konkurs PARADISO
Konferencja prasowa - ruszyła sprzedaż biletów
Jeszcze Polska nie zginęła, póki teatr żyje! — Boska Komedia 2016
Litewski Złoty Krzyż Sceny dla Krystiana Lupy i zespołu Placu Bohaterów
Boskiego Nowego Roku!
Boskich Świąt!
Premiera na koniec festiwalu
10 dzień: nagrody rozdane - werdykt jury
9. boski dzień: nocą wyniki konkursu
Ósmy dzień festiwalu
7. dzień: boskie emocje
6. Dzień: półmetek festiwalu
Dzień 5: duchy w centrum
Dzień 4: pierwsze pokazy konkursowe!
3. dzień festiwalowych wrażeń
Zapowiedź drugiego dnia: kumulacja premier
Boskie relacje na Onet .film
Startuje Boska Komedia
Są już boskie katalogi 2015!
Zakończyliśmy nabór boskich wolontariuszy
Boskie bilety
Wernisaż Duchów Teatru
Znamy już program tej edycji Boskiej Komedii!
Niebawem ogłoszenie boskiego programu tej edycji
Uwaga, ważny komunikat!
Znamy program PURGATORIO
Szukamy boskich wolontariuszy!
Świetne przyjęcie „Koncertu życzeń” na Festiwalu Prapremier
Nadchodzą bilety na Festiwal Teatralny Boska Komedia!
Koncert Życzeń w zestawieniu najlepszych przedstawień
"Koncert życzeń" świetnie przyjęty w Finlandii!
"Koncert życzeń" pojedzie do Finlandii
"Koncert życzeń" nagrodzony!
Postać dnia - Krzysztof Dracz
"Szczypta pieprzu" - podsumowanie festiwalu Margarete AFFENZELLER,
Werdykt 7 festiwalu teatralnego Boska Komedia
Raut Dantego!
Czwartek
Co na dziś?
Inauguracja INFERNO
Dzień drugi!
Boski Kwestionariusz — Aśka Grochulska
Debata: Sztuka i polityka — przestrzeń wzajemnych nieporozumień?
Boski Kwestionariusz — Cezary Tomaszewski
Nasi jurorzy
Poniedziałek i Szabelka
Grzanki à la Peszek
Boski Kwestionariusz — Ewa Skibińska
Seny Dantejskie
Boski Kwestionariusz - Adam Szczyszczaj
Boski Kwestionariusz - Bogumił Misala
Boski Kwestionariusz - Łukasz Chotkowski
Poszczególne odcinki "Klątwy" już w sprzedaży
Boskie bilety na tiketto
Boski Kwestionariusz — Błażej Peszek
PARADISO: Laboratorium Młodych
Dodatkowa pula biletów
Twardy gnat, martwy świat
Danuta Stenka w "Koncercie życzeń" Yany Ross
Ruszyła sprzedaż biletów!
Konferencja prasowa
Szczury
Balladyna
Kiedy przyjdą podpalić dom, ten, w którym mieszkasz
Oficjalne daty 7 edycji festiwalu!
Klątwa
Walentynkowy transfer do Kielc
Paszporty Polityki
Podziękowania
Dzień piąty
Dzień czwarty
Sceny dantejskie - "Nietoperz"
Trzeci dzień festiwalu
"Podróż zimowa"
Premiera
Drugi dzień festiwalu
Zaczynamy!
Graj i jedz
Zjeść ciastko i mieć ciastko
Smaki tropików
Teatr Fusion
Wiara i fanatyzm
Herstory
Kto zabił Laurę Palmer?
Oddajemy scenę dzieciom
Makabra w klimacie dada
Zabójca bez winy
Znamy zwycięzców!
Werdykt 11. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia został ogłoszony o godzinie 1 rano 16 grudnia 2018 roku. Najlepszymi przedstawieniami festiwalu zostały wybrane „Pod presją” w reżyserii Mai Kleczewskiej z Teatru Śląskiego oraz „Zapiski z wygnania” w reżyserii Magdy Umer z Teatru Polonia, które dzielą nagrodę w wysokości 50.000 zł, ufundowaną przez Prezydenta Miasta Krakowa.
W tym roku Jury podjęło decyzję przyznać aż dwie nagrody ex-aequo. Są to: nagroda za najlepszą produkcję i za najlepszą rolę kobiecą.
Jury konkursu INFERNO obradowało w składzie: ANAMARTA DE PIZARRO, IVAN MEDENICA, IGOR LOZADA oraz ANTÓNIO ARAÚJO i przyznało nagrody w dziewięciu kategoriach:
DRUGA NAGRODA AKTORSKA (w wysokości 5 000 PLN) ZA NAJLEPSZĄ ROLĘ MĘSKĄ FESTIWALU – Jan Sobolewski za rolę w Żabach.
Za wspaniałą grę aktorską, będącą przykładem świetnego zrozumienia, współpracy i zaufania, jakim wzajemnie darzą się reżyser i jego zespół w tworzeniu wyjątkowego, inteligentnego i błyskotliwego języka scenicznego. Za dogłębne przedstawienie swoją grą koncepcji artystycznej przedstawienia.
DRUGA NAGRODA AKTORSKA (w wysokości 5 000 PLN) ZA NAJLEPSZĄ ROLĘ KOBIECĄ FESTIWALU – Jadwiga Jankowska-Cieślak za rolę w Wyjeżdżamy.
Aktorka bardzo silnie zaznaczyła swoją obecność na scenie, zachowując ironiczny dystans wychodzący poza grę przedstawiającą, co zaowocowało najwyższej jakości sztuką sceniczną.
NAGRODA (w wysokości 10 000 PLN) ZA NAJLEPSZĄ REŻYSERIĘ DŹWIĘKU I MUZYKĘ – Paweł Mykietyn za pracę nad Wyjeżdżamy.
Praca reżysera dźwięku w zwycięskim przedstawieniu wyszła poza komponowanie muzyki, tworząc potężny krajobraz dźwięków. Krajobraz ten obejmuje grę na scenie, lecz jednocześnie buduje tarcia i napięcia, stając się w ten sposób autonomicznym wszechświatem.
NAGRODA ZA NAJLEPSZĄ SCENOGRAFIĘ I KOSTIUMY (10 000 PLN) – Małgorzata Szczęśniak za scenografię do Wyjeżdżamy.
Scenografia stanowi nie tylko miejsce, w którym rozgrywa się spektakl i pojawiają się bohaterowie, lecz również tło wszystkich tematów: przychodzenia i wychodzenia, przechodzenia i odchodzenia; tu rozwijają się w niezależną geografię.
PIERWSZA NAGRODA AKTORSKA (w wysokości 10 000 PLN) – ZA NAJLEPSZĄ ROLĘ MĘSKĄ FESTIWALU – Szymon Czacki za rolę w Konformiście 2029.
Choć był obecny na scenie przez niemal cały spektakl, nie koncentrował się na sobie. Jego obecność polegała na subtelnych relacjach z partnerami scenicznymi.
NAGRODA ZA NAJLEPSZĄ REŻYSERIĘ (10 000 PLN) – Michał Borczuch za Żaby.
We współpracy ze swoim zespołem aktorskim i całym zespołem, opartej na zaufaniu i zrozumieniu, reżyser opuszcza własną strefę komfortu i podejmuje ryzyko tworzenia autentycznego, dziwnego, potężnego i szczerego świata scenicznego. Ów świat mówi o polityce nie poprzez dyskurs, ale ucieleśniając go przy użyciu wszystkich elementów języka scenicznego.
PIERWSZA NAGRODA AKTORSKA EX-AEQUO (w wysokości 10 000 PLN) ZA NAJLEPSZĄ ROLĘ KOBIECĄ FESTIWALU
- Sandra Korzeniak za rolę w Pod Presją
Wykorzystując realistyczną, psychologiczną grę aktorską, zwyciężczyni wychodzi daleko poza ograniczające ją ramy, zanurzając się w świecie fikcji przynależnej bohaterce. W ten sposób nie tylko tworzy wspaniałą dramatyczną rolę obłąkanej, lecz reprezentuje tożsamość polityczną kobiety we współczesnym, pełnym ucisku świecie. Paradoksalnie to właśnie z niej emanuje wyjątkowe poczucie wolności.
- Krystyna Janda za rolę w Zapiski z wygnania
Wykorzystując literackie wzory, aktorka ucieleśnia polityczne i humanistyczne treści – nie stosując ani realistycznych bądź melodramatycznych mechanizmów, ani osądów. Jej głos – dosłownie i metaforycznie – wyraża głośny sprzeciw wobec faszyzmu, nie ferując żadnych wyroków.
NAJLEPSZYMI PRODUKCJAMI (50 000 PLN) BOSKIEJ KOMEDII 2018 roku ogłaszamy:
- Pod presją w reżyserii Mai Kleczewskiej.
Wykorzystując wysoki stopień realizmu w przedstawieniu tak aktorskim, jak i scenograficznym, nagrodzona produkcja wychodzi daleko poza emocje. Zamierzony cel osiąga poprzez multimedia, szczególny styl gry głównej aktorki oraz atmosferę dramatu. Ich połączenie daje potężny ładunek emocjonalny o politycznym wydźwięku.
- Zapiski z wygnania w reżyserii Magdy Umer
Nie uciekając się do żadnych nowych, wymyślnych form teatralnych, trzymając się jedynie doniosłego politycznie tekstu oraz fantastycznej gry aktorskiej, przedstawienie łączy doświadczenia subiektywne z pamięcią, by otwarcie mówić o ekstremizmach odradzających się nie tylko w Polsce, ale w całym świecie.