Ostatnie lata to dla Eweliny Marciniak czas niezwykle intensywnej pracy i ogromnych sukcesów. Tyle że odnosiła je poza Polską – w Szwajcarii („Złoto Renu” Wagnera w Bernie), Austrii („Ifigenia” Bednarczyk jako jednak z dwóch premier tegorocznego festiwalu w Salzburgu), a przede wszystkim w Niemczech. Polska artystka swoje spektakle realizowała we Fryburgu, w Deutsches Theather w Berlinie, a przede wszystkim w Thalia Theather w Hamburgu, gdzie powstały jej najważniejsze inscenizacje, z nagrodzonym najbardziej prestiżową nagrodą Faust „Bokserem” według Szczepana Twardocha. Z adaptacją dwóch pierwszych tomów czteroksięgu Eleny Ferrante „Genialna przyjaciółki” artystka pierwszy raz pojawiła się w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie. Powstała pełna reżyserskiego szwungu pełna humoru, ostrych diagnoz społecznych inicjacyjna opowieść o młodości dwóch dziewczyn w cieniu Wezuwiusza. Rzecz o prawdziwym siostrzeństwie, zmaganiu z opresją świata, własną biologią i tłamszonymi marzeniami, w której zobaczy siebie niejedna kobieta (niezależnie od wieku), ale spektakl nie tylko dla pań. Dużo w nim również o męskich lękach i obsesjach, a także przemocy tak wszechobecnej w codziennym życiu, że aż niezauważalnej. Znakomite role wszystkich bez wyjątku aktorek i aktorów, a także budowana na żywo przez wybitnego multiinstrumentalistę Wacława Zimpela ścieżka dźwiękowa. Niezwykła jak całe to przedstawienie.
→ po spektaklu spotkanie z twórcami prowadzi: Tomasz Domagała
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow
fot. Natalia Kabanow