Jednoosobowy teatr Agnieszki Przepiórskiej jest unikalnym zjawiskiem w skali całego kraju. W Łaźni Nowej znakomita aktorka wcielała się w poetkę Zuzannę Ginczankę, w Teatrze Słowackiego w noblistkę Wisławę Szymborską i wybitną biolożkę Simonę Kossak. Jednak swe monodramy przygotowuje i pokazuje Przepiórska nie tylko w Krakowie. „W maju się nie umiera” powstało w warszawskim Domu Spotkań z Historią i zajmuje w dorobku artystki wyjątkowe miejsce. To opowieść o opozycyjnej poetce Barbarze Sadowskiej, matce zabitego przez ZOMO w maju 1982 roku Grzegorza Przemyka. Spektakl na wskroś ascetyczny, maleńki, a przy tym absolutnie uczciwy. Trwa ledwie siedemdziesiąt minut, a trudno się z niego otrząsnąć. Rzecz o macierzyństwie nieszablonowym i rozwichrzonym, a przede wszystkim o miłości, co pozwala przetrwać najbardziej ekstremalnie trudne chwili. I o pragnieniu sprawiedliwości wbrew wszystkiemu, o tym, że trzeba wierzyć, że da się skruszyć ludzi o miedzianych czołach, niezależnie od miejsca, gdzie dopuszczają się swoich czynów. Chociaż wiemy, jak tragicznie dopełnił się los Barbary Sadowskiej, nie zostajemy z samym smutkiem. Za „W maju się nie umiera” Agnieszka Przepiórska otrzymała prestiżową Nagrodę Zelwerowicza dla najlepszej aktorki w sezonie 2022/2023. Całkowicie zasłużenie.
W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ
W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ
W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ
W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ
W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ
W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ
W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ
W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ